مقالات

علائم نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی

طی سه تا چهار سال پس از خرید ماشین ظرفشویی، 20 درصد احتمال خراب شدن دارد. اگرچه به نظر می رسد که خیلی بد نباشد ، اگر چندین صد دلار در یک وسیله جدید سرمایه گذاری کنید ، آخرین چیزی که انتظار دارید این است که بعد از چند سال دیگر کار نکند.

 متأسفانه ، این یک واقعیت سخت زندگی است. در حالی که وسایل مدرن با استفاده از فناوری نوآورانه ساخته می شوند ، قطعات و اجزای متحرک زیادی نیز وجود دارد. در نتیجه ، احتمال خرابی کلی بیشتر است - زودتر ، نه دیرتر که منجر به این می شود که ماشین ظرفشویی شما آنطور که باید کار نمی کند.

 

خبر خوب این است که اکثر ماشین های ظرفشویی به طور ناگهانی متوقف نمی شوند. درعوض ، شما شروع به مشاهده علائمی می کنید که نشان می دهد مشکلی وجود دارد و تعمیر لوازم خانگی مورد نیاز است.

 

شناختن علائم یک مشکل بهترین راه برای جلوگیری از خرابی کامل است. برای آگاهی از رایج ترین علائم مشکلی در ماشین ظرفشویی خود ، اینجا را بخوانید.

  1. بعد از شستشو ظروف گرم نیستند

یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در داشتن ظروف تمیز و عاری از میکروب ، استفاده از آب گرم است. چه آن ها را با دست می شویید یا آنها را در ماشین ظرفشویی خود می گذارید. در واقع لازم است که آب به دمای 110 درجه فارنهایت برسد تا کاملاً بهداشتی ظروف را شستشو دهد.

 

اگر وقتی ظروف خود را از ماشین ظرفشویی بیرون آورید متوجه می شوید گرم نیستند و بخار ندارند ، این می تواند نشان دهنده مشکلی در سیم پیچ ها و یا گرمایش برقی باشد. این همان چیزی است که آب شیر شما را به اندازه کافی داغ می کند.

 علائم نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی

اگر این مشکل وجود داشته باشد، برای رفع ۀن نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای دارید. در بعضی موارد ، ممکن است بهتر باشد کلاً روی یک ماشین جدید سرمایه گذاری کنید.

  1. قفل خراب ماشین ظرفشویی

مشکل دیگری که می تواند نشان دهد ماشین ظرفشویی شما باید تعمیر شود ، این است که دستگاه قفل نمی کند. این مسئله ای است که معمولا اگر باز هم ماشین ظرفشویی کار کند  معمولا نادیده گرفته میشود.

 

با این حال ، حتی اگر به نظر می رسد ماشین ظرفشویی به درستی کار می کند ، به احتمال زیاد درب کاملاً آب بندی نشده است و ظروف بخوبی قبل تمیز نمیشوند و حتی در نهایت ، ممکن است منجر به طغیان قابل توجهی آب در آشپزخانه شما شود.

  1. ماشین ظرفشویی قدیمی

سن ماشین ظرفشویی شما نشانه ای قابل بیان است که ممکن است در آینده ای نزدیک خراب شود. اگر ماشین ظرفشویی دارید که بیش از 10 سال از عمر آن می گذرد ، احتمالاً وقت آن رسیده است که به فکر ارتقا باشید. بویژه اگر مدل پایین رده ای داشته باشید ، بیشتر صدق می کند.

مدل های قدیمی به اندازه نمونه های جدیدشان کارآمد نیستند. در نتیجه ، ارتقا به ماشین ظرفشویی جدید می تواند به شما در پس انداز و کاهش هزینه های برق و آب کمک کند.

  1. زنگ زدگی را بررسی کنید

هر چند وقت یکبار ، بهتر است کف زیر ماشین ظرفشویی خود را با استفاده از یک حوله کاغذی یا پارچه ای با رنگ روشن دارد پاک کنید. اگر روی پارچه پوسته های زنگ زدگی مشاهده کردید ، به این معنی است که آب شروع به نشت کرده و به مناطقی وارد می شود که نباید باشد.

 علائم نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی

اگر قسمت داخلی ماشین ظرفشویی شما زنگ زده است ، ببینید آیا این امر به دلیل لمس یکی از ظروف شما به محفظه ظرفشویی است. اگر این مشکل باشد ، می توانید یک چرخه خالی را با استفاده از اسید سیتریک اجرا کنید. این باید مسئله را حل کند.

 

اگر این فلز یا پلاستیک شروع به خوردگی کرده و زنگ زده شده باشید ، به ترمیم قابل توجه تری احتیاج دارد. در برخی موارد ، جایگزینی منطقی تر خواهد بود.

  1. ماشین ظرفشویی به درستی تخلیه نمی شود

اگر بعد از اتمام چرخه ماشین ظرفشویی ، هنوز متوجه جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی شدید ، باید دلیل آن را بررسی کنید. ممکن است مسئله تخلیه باشد.

 

قبل از درخواست تعمیر ، اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده غذایی یا بقایای دیگری وجود ندارد که مانع تخلیه شود. این می تواند از تخلیه صحیح آب جلوگیری کند.

 

اگر مشکلی مشاهده نمی کنید ، ممکن ترک یا شکافی ایجاد شده باشد. اگر چنین است ، بهترین راه حل تعویض کل ماشین ظرفشویی است.

  1. ایجاد صداهای عجیب و غریب

یکی از بارزترین نشانه های ایجاد مشکل در ماشین ظرفشویی شما این است که شروع به تولید صداهای عجیب و غریب می کند. این یک علامت مطمئن است که مشکلی وجود دارد.

 

در بیشتر موارد ، صداهای عجیب و غریب ناشی از موتور است. اگر اینگونه است ، باید تعمیرات موتور را انجام داده یا تعویض کنید. با این حال ، در برخی موارد ، این گرانتر از یک واحد جدید است.

 

حتماً با یک متخصص تماس بگیرید تا تعیین کنید آیا تعمیر یا تعویض بهترین گزینه است. در بیشتر موارد ، اگر تعمیرات نزدیک به هزینه یک واحد جدید باشد ، تعویض ماشین ظرفشویی منطقی تر است.

ماشین ظرفشویی  شما کار نمی کند؟ 

یک ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کند می تواند به دلایل بی شماری ایجاد شود. در نتیجه ، بهتر است مسئله اساسی را کشف کنید یا به یک متخصص را مراجعه کنید.

 

در بسیاری از موارد ، تعمیراتی که برای مشکلات ماشین ظرفشویی لازم است ارزش ندارد. اگر این مورد باشد ، ممکن است زمان آن رسیده باشد که شما به طور کلی در یک ماشین ظرفشویی جدید سرمایه گذاری کنید.

 

با این حال ، شرایطی وجود دارد که می توان تعمیر جزئی و مقرون به صرفه ای انجام داد. اگر مطمئن نیستید که این امکان وجود دارد یا خیر ، حتماً با آرتاسرویس تماس بگیرید.

نمایندگی آاگ

نمایندگی آاگ زیر نظر شرکت آرتا سرویس در تهران و حومه فعالیت دارد ، این مجموعه مفتخر است با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آاگ و ارائه خدمات مناسب و عالی تواسنته است طیف وسیعی از شهروندان را به عضویت خود دراورد. همچنین نمایندگی آاگ با اعزام سریع تکنسین به منزل برای تعمیر لوازم خانگی آاگ و استفاده از قطعات اصلی و فابریک آاگ به همراه 180 روز ضمانت شرکتی این نوید را به شما میدهد که تمامی نگرانی شما از بابت خرابی لوازم خانگی آاگ شما را برطرف خواهد کرد.

تماس با ما

دفتر شمال : 02122882520

دفتر مرکزی : 02188242588

دفتر غرب : 02144384075

دفتر جنوب : 02155102011

کارگاه : 02155100289