مقالات

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از این دلایل ساده بوده اما برخی دیگر نیاز به بررسی تکنسین متخصص تعمیر ماشین لباسشویی دارد. در صورت نیاز فرم درخواست تعمیرات زیر را پر کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن همکاران ما در آرتا سرویس با شما تماس بگیرند و نزدیک ترین و با تجربه ترین تکنسین فنی تعمیر لباسشویی را به محل شما اعزام نمایند.

برق لباسشویی(روشن نشدن ماشین لباسشویی)


اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا ماشین لباسشویی شما برق دریافت می کند؟ با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ خروجی را بررسی کنید. اگر در لباسشویی جریان برق وجود نداشت، باید پنل برق خانگی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ قطعی جریان برقی در آن وجود نداشته باشد.

موتور لباسشویی(روشن نشدن ماشین لباسشویی)

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی
تمام ماشین های لباسشویی دارای یک موتور برای چرخش دیگ هستند. بسیاری از مدل های با ظرفیت بالا از موتور معکوس استفاده می کنند که برای انجام عملیات فرایند شستشو، از چرخش موتور در دو جهت استفاده می کنند. اگر موتور شروع به کار نمی کند؛ اما صدای هوووم مانند یا وزوز ایجاد می کند، ممکن است موتور ماشین لباسشویی شما دچار اشکال شده باشد. در چنی مواقعی حتماً نیاز به باز شدن دستگاه توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی و بررسی و عیب یابی دقیق آن می باشد.

همچنین اگر موتور ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شود، ماشین لباسشویی خاموش می شود تا اجازه دهد موتور قبل از شروع دوباره خنک شود. اگر این مسئله یکی دو بار اتفاق بیفتد، مشکل خاصی نیست، اما اگر موتور لباسشویی شما اغلب بیش از حد گرم می شود، باید قبل از اینکه مشکل خیلی جدی پیدا کند، توسط تکنسین متخصص بررسی شود.

کلید سوئیچ(علت روشن نشدن ماشین لباسشویی)


ماشین های لباسشویی طوری طراحی شده اند که هنگامی که درب آن ها باز می شود، انجام کار آن ها متوقف شود. سوئیچ در یک قطعه کوچک پلاستیکی است که در زیر درب قرار دارد. برای اینکه سوئیچ فعال شود درب باید کاملاً بسته باشد. بنابراین اگر ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود باید بررسی شود که سوئیچ به درستی عمل کند و مشکلی نداشته باشد.

سوئیچ استارت و تایمر (روشن نشدن ماشین لباسشویی)


سوئیچ استارت برخی از لباسشویی های درب از بالا اغلب بخشی از تایمر است و با زدن دکمه تایمر فعال می شود. گاهی اوقات مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی مربوط به این بخش می باشد که برای اطمینان باید برق رسانی آن توسط کارشناس فنی بررسی و تست شود.

ولوم تایمر (روشن نشدن ماشین لباسشویی)


در مدل هایی که سوئیچ استارت بخشی از تایمر است، باید ولوم تایمر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شفت برای فعال کردن سوئیچ به درستی عمل می کند. استفاده معمولی و مداوم ممکن است باعث شود ولوم روی شفت هرز شود و قادر به تعویض مکانیسم سوئیچ نباشد. در چنین مواقعی معمولاً نیاز به تعویض ولوم تایمر می باشد.

برد کنترل اصلی (علت روشن نشدن ماشین لباسشویی)


در مدل های کنترل الکترونیکی، برد کنترل اصلی، تک‌تک اجزا لباسشویی را مانند موتور اداره می کند. اگر برد کنترل ولتاژ مناسب را برای موتور، شیر پرکن، موتور تخلیه یا قفل درب فراهم نکند آنگاه ممکن است ماشین لباسشویی شروع به کار نکند. بررسی و عیب یابی برد لباسشویی کار پیچیده و دشواری است که نیاز به تجهیزات مناسب و تست آن می باشد و این کار باید توسط تعمیرکار حرفه ای تعمیر لباسشویی انجام شود.

سایر قطعات (علت روشن نشدن ماشین لباسشویی)


در این مقاله شایع ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی و عدم شروع به کار لباسشویی را بیان کردیم. البته ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که باعث روشن نشدن لباسشویی شود. به هر حال بهتر است برای رفع این مشکل فنی از کارشناسان فنی مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید و در صورتی که دانش کافی در مورد ماشین لباسشویی ندارید، به هیچ وجه اقدام به باز کردن دستگاه نکنید.

نمایندگی آاگ

نمایندگی آاگ زیر نظر شرکت آرتا سرویس در تهران و حومه فعالیت دارد ، این مجموعه مفتخر است با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آاگ و ارائه خدمات مناسب و عالی تواسنته است طیف وسیعی از شهروندان را به عضویت خود دراورد. همچنین نمایندگی آاگ با اعزام سریع تکنسین به منزل برای تعمیر لوازم خانگی آاگ و استفاده از قطعات اصلی و فابریک آاگ به همراه 180 روز ضمانت شرکتی این نوید را به شما میدهد که تمامی نگرانی شما از بابت خرابی لوازم خانگی آاگ شما را برطرف خواهد کرد.

تماس با ما

دفتر شمال : 02122882520

دفتر مرکزی : 02188242588

دفتر غرب : 02144384075

دفتر جنوب : 02155102011

کارگاه : 02155100289